JAWA 700 1934-ongeveer 1946 |
Motortype | Tweecilinder watergekoelde tweetact dwarsgeplaatst |
Cilinderinhoud | 684cc |
Compressieverhouding | 5,7:1 |
Boring x slag | 76x76mm |
Max. vermogen | 20 pk bij 3200 tpm |
Topsnelheid | 90 km/u |
El. installatie | 6 Volt accu 60 Ah dynamo 90 Watt |
Ontsteking | |
Versnellingen | 3 |
Remmen | |
Vering | dwarsgeplaatse bladveren voor en achter |
Bandenmaat | 4.00×19 inch |
Gewicht | 690 kg, lastgewicht ca. 350 kg |
Prijs | 22900 Kronen in Tsjechie destijds |
JAWA Minor I 1937-1946 Verschillende carrosserie varianten zoals cabriolet, roadster en limousine. |
Motortype | Tweetact, tweecilindermotor |
Cilinderinhoud | 615cc |
Compr. verhouding | 6:1 |
Boring x slag | 70x80mm |
Max vermogen | 19,5 pk bij 3500 tpm |
Topsnelheid | 95 km/u |
El. installatie | 6 Volt accu 60 Ah |
Ontsteking | |
Versnelllingen | |
Vering | dwars geplaatste bladveren voor en achter |
Remmen | |
Bandenmaat | 4,75×16 inch |
Gewicht | 600 kg (roadster) |
Prijs in NL | 16950 Kronen in Tsjechie destijds |
JAWA Minor II 1946-1951 |
Motortype | Tweetact tweecilinder motor |
Cilinderinhoud | 615 |
Compr. verhouding | 6:1 |
Boring x slag | 70x80mm |
Max. vermogen | 20 pk bij 3500 tpm |
Topsnelheid | 100 km/u |
El. installatie | 6 Volt |
Ontsteking | |
Versnellingen | waarschijnlijk 4 |
Vering | |
Remmen | |
Bandenmaat | 4,75×16 inch |
Gewicht | 690 kg |
Prijs in NL | 1940 Kc.21610,- Limousine; Kc 22610,- Sport/Roadster |