
JAWA “Rumpal” 1929-1932
| Motortype | eencilinder luchtgekoelde viertact kopklepper, 2 kleppen. |
| Cilinderinhoud | 498,7 cc |
| Compressieverhouding | 5:1 (later 6:1) |
| Boring x slag | 84 x 90 mm |
| Max. vermogen | 16 pk, Special 18 pk, beide bij 4400 tpm. |
| Topsnelheid | 110 km/u Special met zijspan 95 tot 100 km/u |
| Electrische installatie | ??V 39 Watt Bosch Magdynamo |
| Ontsteking | |
| Koppeling | droge plaat |
| Versnellingen | 3, zijspanuitvoeringen 4 |
| Overbrenging | primair, secundair cardan met 2 rubber koppelingen |
| Vering | Parallellogram met bladveer pakket voor, achter geen. |
| Remmen | voor trommel, achter ? |
| Bandenmaat | voor 3,25 x 19, achter 4.00 x 19 inch |
| Gewicht leeg | 175 kg, met zijspan 280 kg. |
| Tankinhoud | 15 l, verbruik, 4-5 l/100 km. Olietank 1,5 l inhoud. |
| Prijs in Nederland | nvt. 12-17000 Kc in die tijd. |

JAWA 175 VILLIERS 1932-1934
| Motortype | eencilinder luchtgekoeld, Villiers motorblok |
| Cilinderinhoud | 172,6 cc |
| Compressieverhouding | 6,7:1 |
| Boring x slag | 57,2 x 67 mm |
| Max. vermogen | 5,5 pk (3,6 Kw) bij 3750 tpm |
| Topsnelheid | 70-80 km/u |
| Electrische installatie | 15 Watt vliegwiel magneet |
| Ontsteking | vliegwiel |
| Koppeling | droge enkele plaat |
| Versnellingen | 3, Albion versnellingsbak, handbediend |
| Overbrenging | secundair ketting |
| Vering | voor; paralellogram en spiraalveer. achter; geen |
| Remmen | voor en achter trommel |
| Bandenmaat | 3.00 x 19 inch |
| Gewicht leeg | 70 kg |
| Tankinhoud | 10,5 l bij de eerste modellen |
| Prijs in Nederland | 4650 Kc in 1932, 3490 Kc in 1936 |

JAWA 350 SV 1934-1936 (prototype al van 1932)
| Motortype | eencilinder luchtgekkoelde viertactmotor, zijklepper |
| Cilinderinhoud | 346 cc |
| Compressieverhouding | 5.6:1 |
| Boring x slag | 70 x 90 mm |
| Max. vermogen | 12 pk (8,8 kW) bij 4500 tpm |
| Topsnelheid | 100 km/u |
| Electrische installatie | |
| Ontsteking | Bosch ontsteking met accu, of Miller magneet |
| Koppeling | |
| Versnellingen | handgeschakeld |
| Overbrenging | primair, secundair ketting |
| Vering | parallellogram met spiraalveer voor, achter geen |
| Remmen | voor en achter trommel |
| Bandenmaat | 3,25 x 19 inch |
| Gewicht leeg | 125 kg |
| Tankinhoud | 10,5 l minus de inhoud van de ingebouwde olietank |
| Prijs in Nederland | goedkope model 6950 kronen. |

JAWA 350 OHV 1935-1946
| Motortype | eencilinder luchtgekoelde viertact kopklepper |
| Cilinderinhoud | 346 cc |
| Compressieverhouding | 6:1 |
| Boring x slag | 70 x 90 mm |
| Max. vermogen | 15 pk (11 kW) bij 4000 tpm |
| Topsnelheid | 115 km/u |
| Electrische installatie | |
| Ontsteking | |
| Koppeling | |
| Versnellingen | 4 |
| Overbrenging | primair, secundair ketting |
| vering | voor parallellogram met veer, achter geen |
| Remmen | trommels |
| Bandenmaat | voor 3,25 x 19 achter 3,50 x 19 inch |
| Gewicht leeg | 142 kg |
| Tankinhoud | |
| Prijs in Nederland | In het eerste jaar kostte de Standard 8950 Kronen en de Special, verkrijgbaar vanaf 1937, was 500 Kronen duurder. |

JAWA 250 1935-1946
| Motortype | Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor |
| Cilinderinhoud | 248 cc |
| Compressieverhouding | 6:1 |
| Boring x slag | 63 x 80 mm |
| Max. vermogen | 9 pk (6,6 kW) bij 3850 tpm |
| Topsnelheid | 100 km/u |
| Electrische installatie | 6 Volt, 35 Watt |
| Ontsteking | Vliegwiel |
| Koppeling | droge plaat |
| Versnellingen | 3, versnellingbak los schuivend opgehangen, later 4 |
| Overbrenging | primair ketting, secundair ketting |
| Vering | voor; paralellogram met spiraalveer, achter geen |
| Remmen | trommels voor en achter |
| Bandenmaat | 3.00 x 19 inch |
| Gewicht | 95 kg |
| Tankinhoud | 10 l |
| Prijs in Nederland | 5490 Kronen in Tsjecho Slowakije |

JAWA 250 (Duplex Blok) 1939-1946
| Motortype | Eencilinder luchtgekoelde tweetact motor |
| Cilinderinhoud | 246 cc |
| Compressieverhouding | 6:1 |
| Boring x slag | 68 x 68 mm |
| Max. vermogen | 9 pk (6.6 kW) bij 4000 tpm |
| Topsnelheid | 100 km/u |
| Electrische ontsteking | 6 Volt, vliegwiel |
| Koppeling | meervoudige plaat in oliebad |
| Versnellingen | 3, versn.bak los schuivend opgehangen, later 4 versn. |
| Overbrenging | primair en secundair met ketting |
| Vering | voor paralellogram met spiraalveer, achter geen |
| Remmen | voor en achter trommel |
| Bandenmaat | 3,25 x 19 inch voor en achter |
| Gewicht leeg | 115 kg |
| Tankinhoud | 10 l mengsmering 1:35 |
| Prijs in NL | n.b. |

JAWA Robot 1936-1946
| Motortype | Eencilinder luchtgekoelde tweetact motor |
| Cilinderinhoud | 98,8 cc |
| Compressieverhouding | 5,4:1 later 6:1 |
| Boring x slag | 47 x 57 mm |
| Max. vermogen | 2,7 pk bij 3750 tpm |
| Topsnelheid | 65 km/u |
| Electrische installatie | 6 Volt |
| Ontsteking | contactpuntjes dmv nokje binnenzijde vliegwiel |
| Koppeling | Oliebad,meervoudige platen |
| Versnellingen | 3 |
| Overbrenging | primair ?, secundair ketting |
| Vering | voor paralellogram met spiraalveer, achter geen |
| Remmen | trommels 100 x 20 mm, bediening met stuurhandles |
| Bandenmaat | 2,25 x 19 inch |
| Gewicht leeg | 49 kg |
| Tankinhoud | 8 l |
| Prijs in NL | n.b. |

