ČZ 1932-1940

ČZ 76 “Kaktus”   1933-1937
Motortype Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 76cc
Comp. verhouding
Boring x slag 48x42mm
Max. vermogen 1,5 pk
Topsnelheid 30 km/u
El. installatie Bosch
Ontsteking
Versnellingen
Vering geen, alleen het zadel
Remmen
Bandenmaat 1.5×28 inch
gewicht 30 kg
Prijs in NL

ČZ 98    1933
Motortype Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 98cc
Comp. verhouding
Boring x slag 50x50mm
Max. vermogen 2 pk bij 2000 tpm
Topsnelheid 45 km/u
El. installatie Magneet dynamo
Ontsteking
Versnellingen
Vering spiraalveer in paralellogram constructie
Remmen kleine trommel,  halve naaf
Bandenmaat 2.25×26 inch
Gewicht 40 kg
Prijs in NL

ČZ 175    1934-1939
Motortype Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 172,5cc
Comp. verhouding 5,6:1
Boring x slag 60x61mm
Max. vermogen 5,5 pk/3800 tpm, vanaf 1936, 6,4 pk/4000tpm
Topsnelheid 80 km/u  vanaf 1936, 90 km/u
El. installatie 6 Volt/25 Watt, Bosch dynamo
Ontsteking Bosch vliegwiel magneet
Versnellingen 3 handversnellingen
Vering spiraalveer in paralellogram, achter geen
Remmen trommel 150 mm, halve naven.
Bandenmaat 3.00×19 inch
Gewicht 95 kg
Prijs in NL nb

ČZ 98    1937
Motortype Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 98cc
Comp. verhouding 5,7:1
Boring x slag 50x50mm
Max. vermogen 2,5 pk bij 3600 tpm
Topsnelheid 65 km/u
El. installatie Bosch vliegwielmagneet 6V/1Watt
Ontsteking
Versnellingen 3 handbediend
Vering spiraalveer in paralellogram, achter geen
Remmen trommels, halve naaf van 102mm
Bandenmaat 2.25×26 inch
Gewicht 54 kg
Prijs in NL nb

ČZ 250 “Tourist”    1936
Motortype Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 249cc
Comp. verhouding 5,9:1
Boring x slag 65x75mm
Max. vermogen 9 pk bij 3800 tpm
Topsnelheid 90 km/u
El. installatie Bosch dynamo 6V/50 Watt
Ontsteking accu/vliegwiel ontsteking
Versnellingen 3 voet of hand geschakeld
Vering spiraalveer in paralellogram, achter geen
Remmen trommels, 180mm halve naaf
Bandenmaat 3.50×19 inch
Gewicht 135 kg
Prijs in NL 6459 Kc in 1937 in CZ

ČZ 250 “Sport”    1937         Eigenaar; Erwin derksen
Motortype Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 249cc, vanaf 1939 is het 247cc
Comp. verhouding 5,9:1
Boring x slag 65x75mm, vanaf 1939, 67x70mm
Max. vermogen 9 pk/4000tpm, vanaf 1939, 10 pk/4000tpm
Topsnelheid 95 km/u
El. installatie Bosch dynamo 6V/30W
Ontsteking accu/vliegwielmagneet
Versnellingen 3, hand of voetgeschakeld
Vering spiraalveer in paralellogram, achter geen.
Remmen Trommels, 150mm halve naaf.
Bandenmaat 3.00×19 inch
Gewicht 115 kg
Prijs in NL 5950 Kc in 1937

ČZ 350    1938
Motortype Eencilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 245cc
Comp. verhouding 5,6:1
Boring x slag 75x78mm
Max. vermogen 11,5 pk bij 3800 tpm
Topsnelheid 95 km/u
El. installatie Magdynamo bosch F1LN  6V/50/75Watt
Ontsteking Bosch accu ontsteking
Versnellingen 3, voetgeschakeld
Vering spiraalveer in paralellogram, achter geen
Remmen trommels 180mm, halve naaf
Bandenmaat 3.50×19 inch
Gewicht 140 kg
Prijs in NL 7700 Kc in CZ

ČZ 500 Twin    1938
Motortype Tweecilinder luchtgekoelde tweetactmotor
Cilinderinhoud 494cc
Comp. verhouding 5,6:1
Boring x slag 68x68mm
Max. vermogen 15 pk bij 3800 tpm
Topsnelheid 115 km/u
El. installatie Magdynamo van Bosch, F1LN  6V/50/75Watt
Ontsteking Bosch accu ontsteking
Versnellingen 4 voetgeschakeld
Vering Spiraalveer in paralellogram, achter geen
Remmen trommels 180mm, halve naaf
Bandenmaat 3.50×19 inch
GEwicht 170 kg solo, met zijspan 235 kg
Prijs in NL nb